Schepenlijst

m.s. Amsteldiep
m.s. Amstelhoek
m.s. Amstelhof
m.s. Amstellaan
m.s. Amstelmeer
m.s. Amstelmolen
m.s. Amstelmolen
m.s. Amstelpark
m.s. Amstelsluis
m.s. Amstelstad
m.s. Amstelveen
m.s. Amstelveld
m.s. Amstelveld
m.s. Antilla Bay
m.s. Antilla Cape
m.s. Goeree
m.s. Hollands Brink
m.s. Hollands Burcht
m.s. Hollands Diep
m.s. Hollands Dreef
m.s. Hollands Duin
m.s. Koningswaard
m.s. Putten
m.s. Schouwen
m.s. Voorne
m.s. Walcheren
Neddrill 1 ex Goeree
Neddrill 2 ex Schouwen
s.s. Ameland
s.s. Doelwijk
s.s. Kaap Hoorn
s.s. Maasbracht
s.s. Maasbree
s.s. Stolt Munttoren
s.s. Stolt Westertoren
s.s. Vlieland
test
 

m.s. Amstelmolen

Historie

Type

conventioneel vrachtschip

   

In dienst

1959

In de vaart als

Amstelmolen

Rederij

Reederij ‘Amsterdam’ te Amsterdam

   

In juli 1970 over naar Holland Bulk Transport te Amsterdam onder dezelfde naam

 

Nieuwe naam  

Banda Sea

Rederij

Yick Fung Shipping, Mogadishu, Somalie

Jaar/vlag

11-03-1972/Somalie

 

Nieuwe naam

Hong Ming

Jaar/vlag

1976/China

   

Opmerking

08-01-1982, op rede Latakkia, Syrië, van ankers geslagen en gestrand. 12-1982 aan Syrische sloper verkocht en ter plekken gesloopt

Technische gegevens

Call sign

PCPR

Imo nummer

5015397

   

Werf/nr.

Scheepswerf de Biesbosch te Dordrecht/365

   

Type schip

conventioneel

Laadgerei

mast en bomen

Aantal

3

Te water

17-02-1959

In dienst

25-06-1959

   

Brt

  8.528

Nrt

  5.167 

Draagverm

12.762

L.l./l.o.a.

143,34/150,04 mtr.

Breedte

  18,87 mtr

Holte

  10,95 mtr.

Diepgang

    8,84 mtr.

   

Aandrijving

dieselmotor

Aantal

1

Merk

Sulzer-Werkspoor

Type

8 cilinder, 2-t.e.w

Boring/slag

0,72/1,25 mtr.

Vermogen

5.600 a.p.k. 

Snelheid

14,- kn.

   

Hulpmotoren

3

Merk

Ruston&Hornsby

Vermogen

135 kW

Bemanningslijsten

Bestanden bij deze categorie:


Er zijn momenteel geen foto's binnen deze categorie.

Bemanning

                       

Scheepsfoto's

                       

                       

                       

               

Inloggen