Schepenlijst

m.s. Amsteldiep
m.s. Amstelhoek
m.s. Amstelhof
m.s. Amstellaan
m.s. Amstelmeer
m.s. Amstelmolen
m.s. Amstelmolen
m.s. Amstelpark
m.s. Amstelsluis
m.s. Amstelstad
m.s. Amstelveen
m.s. Amstelveld
m.s. Amstelveld
m.s. Antilla Bay
m.s. Antilla Cape
m.s. Goeree
m.s. Hollands Brink
m.s. Hollands Burcht
m.s. Hollands Diep
m.s. Hollands Dreef
m.s. Hollands Duin
m.s. Koningswaard
m.s. Putten
m.s. Schouwen
m.s. Voorne
m.s. Walcheren
Neddrill 1 ex Goeree
Neddrill 2 ex Schouwen
s.s. Ameland
s.s. Doelwijk
s.s. Kaap Hoorn
s.s. Maasbracht
s.s. Maasbree
s.s. Stolt Munttoren
s.s. Stolt Westertoren
s.s. Vlieland
 

m.s. Schouwen

Historie

Type

bulkcarrier
   
In dienst 1963
In de vaart als Schouwen
Rederij Scheepvaart Maatschappij Triton te Rotterdam
   
In juli 1970 over naar Holland Bulk Transport te Amsterdam onder dezelfde naam
   
Opmerking 17 mei 1976, aankomst Yokohama, Japan waar het schip verbouwd zal worden tot een“dynamic positioning” (DP) boorschip
   
Nieuwe naam   Neddrill 2
Rederij Neddrill 2 B.V., Rotterdam
Jaar/vlag 28 maart 1977/Nederland
   
Nieuwe naam Noble Roger Eason
Rederij Noble Drilling Comp.
Jaar/vlag 1996/Liberia
   
Opmerking

schip nog steeds in de vaart, in charter bij Petrobras. 

2013 voorschip en achterschip vervangen en vernieuwd. Stork-Hotlo hoofdmotor gesloopt in Brazilië.

 

Technische gegevens

Call sign

PHKE

Imo nummer

5315474

   

Werf/nr.

v.d.Giessen- de Noord te Krimpen a.d, IJssel/ 810

   

Type schip

bulkcarrier

Laadgerei

mast en bomen

Aantal

4

Te water

20-10-1962

In dienst

07-02-1963

   

Brt

12.914

Nrt

  7.061

Draagverm

18.760

L.l./l.o.a.

153,74/160,09 mtr

Breedte

  21,81 mtr        

Holte

  13,30 mtr

Diepgang

    9,89 mtr

   

Aandrijving

dieselmotor

Aantal

1

Merk

Stork

Type

6 cil. 2-t.e.w., Hotlo

Boring/slag

0,75/1,60 mtr.

Vermogen

7.500 apk

Snelheid

14,5 kn.

   

Hulpmotoren

3

Merk/type

Stork/Ricardo

Vermogen

300kW

   

Na verbouwing tot Neddrill 2

   

Brt      

12.411

Nrt

  5.757

Dwt

10.397

L.l./L.o.a.

151,01/160,10 mtr.

Breedte

  21,95 mtr.

Holte

  13,31 mtr.

Diepgang

    9,20 mtr.

   

Aandrijving bleef het zelfde alleen werden er extra generatoren geplaatst voor de elektriciteit voorziening.

  
   

Mijn Reis

Bestanden bij deze categorie:


                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

       

Bemanningslijsten

Bestanden bij deze categorie:


                       

Bemanning

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

       

Scheepsfoto's

                       

                       

                       

                       

       

Machinekamer

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

                       

Brug en accomodatie

                       

                       

                       

Inloggen