Schepenlijst

m.s. Amsteldiep
m.s. Amstelhoek
m.s. Amstelhof
m.s. Amstellaan
m.s. Amstelmeer
m.s. Amstelmolen
m.s. Amstelmolen
m.s. Amstelpark
m.s. Amstelsluis
m.s. Amstelstad
m.s. Amstelveen
m.s. Amstelveld
m.s. Amstelveld
m.s. Antilla Bay
m.s. Antilla Cape
m.s. Goeree
m.s. Hollands Brink
m.s. Hollands Burcht
m.s. Hollands Diep
m.s. Hollands Dreef
m.s. Hollands Duin
m.s. Koningswaard
m.s. Putten
m.s. Schouwen
m.s. Voorne
m.s. Walcheren
Neddrill 1 ex Goeree
Neddrill 2 ex Schouwen
s.s. Ameland
s.s. Doelwijk
s.s. Kaap Hoorn
s.s. Maasbracht
s.s. Maasbree
s.s. Stolt Munttoren
s.s. Stolt Westertoren
s.s. Vlieland
 

m.s. Amstelveen

Historie

Type

bulkcarrier

  

In dienst

1963

In de vaart als

Amstelveen

Rederij

Reederij ‘Amsterdam’ te Amsterdam

  

In juli 1970 over naar Holland Bulk Transport te Amsterdam onder dezelfde naam

  

In 1977 onder dezelfde naam over naar Nedlloyd Bulk B.V.

  

Nieuwe naam  

Saudi Taj

Rederij

Saudi Taj Bulk Carriers Co. Ltd, Jeddah, Saudi Arabie

Jaar/vlag

1982/Saudi Arabie

  

Nieuwe naam

Dutchman

Jaar/vlag

1984/Gibraltar

  

Nieuwe naam

Eastern Glory

Jaar/vlag

1986/St.Vincent

  

Sloopplaats

Wenzhou, China

Datum

12-1986

 

Technische gegevens

Call sign

PCPY

Imo nummer

5414737

  

Werf/nr.

Verolme Scheepswerf te Alblasserdam/670

  

Type schip

bulkcarrier

Laadgerei

mast en bomen

Aantal

3

Te water

22-02-1963

In dienst

22-05-1963

  

Brt

12.256

Nrt

  7.807

Draagverm

18.085

L.l./l.o.a.

156,17/163,16 mtr

Breedte

  21,31 mtr                 

Holte

  11,89 mtr

Diepgang

    9,33 mtr

  

Aandrijving

dieselmotor

Aantal

1

Merk

Sulzer

Type

6 cil. 2-t.e.w., RD

Boring/slag

0,68/1,25 mtr.

Vermogen

6.600 a.p.k.

Snelheid

13,5 kn.

  

Hulpmotoren

3

Vermogen

200 kW

 

Bemanningslijsten

Bestanden bij deze categorie:


Er zijn momenteel geen foto's binnen deze categorie.

Scheepsfoto's

                       

                       

                       

                       

Inloggen